UU-student Peter Knol Multitalent 2008

Knol werd gekozen uit 200 toptalenten, die al eerder waren geselecteerd door een vakjury uit 23 duizend deelnemers op www.qmasters.nl. Tijdens de finale werden de finalisten onderworpen aan een IQ- en EQ-test en werden er door de jury persoonlijk gesprekken met de kandidaten gevoerd. De student heeft een reis voor twee personen naar Zuid-Afrika gewonnen, en een Nobiles-Nyenrode Scholarschip ter waarde van 15.800 euro aangeboden gekregen.

Volgens Willem Sijthof, voorzitter van de jury, is Knol de terechte winnaar: “Veelbelovend ben je als je de capaciteit hebt om te kunnen creëren. In één oogopslag is zichtbaar, dat Peter Knol over dit vermogen beschikt. Ik zag meteen: dit is iemand die alles in zich heeft om groot te worden’. Het multitalent reageerde zeer enthousiast op z’n nieuwe titel: “Ik ga hier absoluut uithalen wat erin zit.

MV