Van Rooy vindt zichtbaarheid HU prima

Aldus haar reactie tegenover hogeschoolblad Trajectum op de column die AD/UN-hoofdredacteur Arjeh Kalmann afgelopen zaterdag 1 maart in zijn blad plaatste. Als hij vanuit zijn woonplaats Amersfoort naar zijn werk in Houten rijdt, passeert Kalmann op de A27 De Uithof. Vanaf de snelweg springt het nieuwe gebouw met als opschrift ‘Hogeschool Utrecht’ méér in het oog dan de Sol op het dak van het Van Unnikgebouw en een "lullige U op een zijmuur".

“Dat zullen ze bij de universiteit niet leuk vinden”, veronderstelde Kalmann. Maar Van Rooy benadrukte in haar reactie juist de prima samenwerking tussen UU en HU. “Het gebouw heeft een levendige uitstraling met een herkenbaar logo. Het is een mooie entree van De Uithof.”

AH