Lieve studenten in Utrecht,

Afgelopen jaar is voor iedereen zwaar geweest en dat moet zeker niet onderschat worden. Zonder daar al te langdradig op in te gaan, zal ook onze generatie zeker beseffen dat het voor ouderen tevens absoluut niet gemakkelijk geweest moet zijn. Nu de maatregelen iets meer losgelaten worden en er licht aan het einde van de tunnel lijkt te zijn, staat onze stichting te springen om nieuwe studenten te verwelkomen.

Onze stichting senior&student is onderdeel van de overkoepelende organisatie Careibu en zet zich in voor ouderen middels studenten. Vrijwilligers worden ingezet om een match te vormen met een senior en gezamenlijk musea te bezoeken, leren omgaan met tablets, maar ook simpelere dingen als samen koffie drinken en kletsen of boodschappen doen. Momenteel hebben wij 22 senioren beschikbaar die klaar zijn om een match met iemand van jullie aan te gaan!

Dit vrijwilligerswerk is ontzettend dankbaar werk, waarbij je vrienden wordt met iemand van een totaal andere generatie. Dit is ook nog eens ontzettend leerzaam. Niet alleen onze generatie kan wat van hen leren; zij ook van ons!

Afhankelijk van het traject waarvoor je je inschrijft, ontvang je een vergoeding per maand. Dit gaat om een aantal euro per uur dat jij en je senior per maand afspreken. Mocht je hier meer informatie over willen, bezoek dan even onze website: https://stichtingseniorenstudent.nl/projecten/aanmeldenstudentvrijwilligers-2020/. Voor vragen kun je ons ook mailen op teamutrechtseniorstudent@hotmail.com.

Draag een steentje bij door slechts een paar uur per maand op bezoek te gaan bij een senior bij jou in de buurt en bezorg een lach op hun gezicht!

Liefs,

Anna, Brigitte en Ebi – de studentencoördinatoren uit Utrecht