Waarom surf jij naar studentenpolitiek.nl?

Een website waar je alles kunt vinden over bijvoorbeeld de plannen van Plasterk en acties van studentenbonden, of waar je kunt discussiëren met medestudenten. Dat is www.studentenpolitiek.nl, een initiatief van enkele studentenorganisaties.

Marjolein Speelziek (22), tweedejaars Bestuurs- en Organisatiewetenschap en bestuurslid USF Studentenbelangen: "Voor een bestuurslid van de USF is het natuurlijk belangrijk om op de hoogte zijn van wat studenten denken en zouden willen. Verder ben ik zeer geïnteresseerd in de Europese Unie, en wat die voor mij als student kan betekenen."

Marie-Louise Schonewille (24), alumnus en oud-Uraadslid: "Ik zou vooral informatie willen over medezeggenschap, en daar ook over willen discussiëren. Mezelf kennende ga ik zeker het een en ander op het forum roepen. De Haagse regelgeving vind ik ook heel interessant."

Joanneke Krämer (23), aankomend masterstudent Onderwijskunde en bestuurslid LSVb

"Binnen de LSVb ben ik vooral bezig met geldkwesties, dus ik hoop op deze site heel veel meningen te lezen van studenten over bijvoorbeeld studiefinanciering. Zelf ga ik nooit naar internetfora, maar ik denk dat dat nu gaat veranderen."

MV