webnieuws

Meer nachtbussen

D66 wil een uitbreiding van de nachtbussen naar de wijken Lunetten en Overvecht. Ook willen de democraten dat de nachtbus naar De Uithof vaker gaat rijden. De partij heeft het college van B & W gevraagd hierover te overleggen met de busvervoerders. Volgens D66 is de behoefte aan uitbreiding van de nachtbussen onder studenten groot. Zo is de nachtbus naar De Uithof op donderdag een groot succes. USF Studentenbelangen steunt het voorstel van D66.

Campus TV gaat vrijuit

Jongerenhuisvester SSH Utrecht gaat geen juridische stappen nemen tegen Campus TV. Vervolging van de site of de verslaggever heeft geen kans van slagen, omdat het filmpje waarin een verslaggever een stoel van een flat in De Uithof gooit, niet belastend genoeg is. De film kan gemanipuleerd zijn. De SSH heeft ook geen getuigen kunnen vinden die de verslaggever de stoel over de reling heeft zien gooien. Het internetfilmpje van Campus TV werd gemaakt nadat de SSH bekend maakte tegen dit soort acties van bewoners strenge maatregelen te treffen.

Pedofiel mag studeren

Pedofiel Norbert de Jonge, student en secretaris van de Partij voor Naastenliefde, Vrijheid en Diversiteit mag aan een openbare universiteit orthopedagogiek gaan studeren. Dat heeft de rechter bepaald. De Jonge was volgens de rechter wel terecht verwijderd van de opleiding Orthopedagogiek aan de Radboud Universiteit Nijmegen vanwege de katholieke grondslag van de universiteit die botst met de vrije seksuele moraal van De Jonge. De student heeft zich nu aangemeld in Leiden. (HOP)

Reizende masters

Nederlandse universitaire studenten zijn mobieler dan gedacht, meldt universiteitenvereniging VSNU. Eén op de negen wo-bachelors kiest een masteropleiding aan een andere Nederlandse universiteit, het gaat hier vooral om studenten die tussen hun bachelor en master even pauzeren. Deze groep 'uitvallers' werd in het wo-wo-mobiliteitsonderzoek van de onderwijsinspectie niet meegenomen. Begin dit jaar meldde de inspectie dat deze slecht op gang kwam. (HOP)