webnieuws

Knikkers

De twee Bisschoppenbewoners die beschuldigd werden van het bekogelen van een voorbijganger hoeven hun kamer niet te verlaten. Dat staat in een brief die ze van de SSH ontvingen. Informaticastudenten Shyra de Boer en Chen-Yee Chang hebben steeds volgehouden geen stenen en knikkers gegooid te hebben. De SSH heeft nu moeten constateren dat er te weinig bewijslast is. Kort voor het incident had de SSH aangekondigd dat van bewoners die dingen van de flat gooien het huurcontract wordt ontbonden.

Beste voorlichtingssite

Tijdens het seminar 'Succesvol communiceren met jongeren' in Madurodam is de voorlichtingswebsite van de Universiteit Utrecht in de prijzen gevallen. De website werd onderscheiden in de categorie Beste Voorlichtingswebsite WO en scoorde gemiddeld een 8,1. Communicatiebureau ComBat en onderzoeksbureau Qrius voerden speciaal voor het seminar een onderzoek uit naar de websites van 150 onderwijsinstellingen en organisaties. De websites werden onder andere beoordeeld op voorlichting, gebruiksvriendelijkheid, presentatie en originaliteit.

Raggeld

Tijdens de Utrechtse Ragweek is dit jaar tienduizend euro opgehaald voor de goede doelen Stichting Meisjesstad en Stichting Edukans. Dat werd vorige week bekendgemaakt tijdens het After Ragfeest in ACU. Tijdens het feest werden ook twee prijzen uitgereikt. De roeiverenigingen Orca en Triton kregen een prijs omdat hun activiteiten het meeste geld in het laatje brachten: 1700 euro. Studievereniging Perikles kreeg de originaliteitprijs, zij verkochten bedrukte t-shirts met foto's van docenten.

Kabinet

Het kabinet-Balkenende zet in op uitvalbestrijding in het hoger onderwijs, maar zegt niet hoeveel dat mag kosten. Dat blijkt uit het vorige week verschenen beleidsprogramma dat het kabinet na een inwerkperiode van honderd dagen schreef. Erg concreet wordt het kabinet sowieso niet. Er worden bijvoorbeeld ook geen bedragen genoemd voor de nieuwe beurzen voor toptalenten. Een strategische agenda voor hoger onderwijs, onderzoeks- en wetenschapsbeleid moet in september meer duidelijkheid brengen. Dan komt ook het nieuwe bekostigingsmodel. (HOP)