webnieuws

Brand in studentenhuis

FBU krijgt voldoende

De universitaire gemeenschap geeft een gemiddeld rapportcijfer van 6,7 voor de totale dienstverlening van het FBU. Dat blijkt uit een klanttevredenheidsonderzoek van het facilitair bedrijf. De respons op de jaarlijkse 'verbetermeter' waarmee het FBU zijn dienstverlening onder de loep neemt, is mager. Dit jaar vulden nog geen 70 van de bijna 300 geadresseerden de enquête in - nog geen kwart dus. Tevreden tonen de respondenten zich vooral over de deskundigheid van de FBU-medewerkers en over de samenwerking met hen. Kritische noten worden er gekraakt als het gaat over de prijsstelling van de dienstverlening en de facturering ervan.

D66 juicht te vroeg

Staatssecretaris Bruins is helemaal niet op zoek naar financiering voor de schakelprogramma's van hbo-bachelors die een wo-master willen gaan volgen. Het succes dat D66 hierover op zijn website claimt, is onterecht. Bruins zei slechts dat hij 'best nog wel eens naar de bekostiging van schakelklassen wil kijken als een kamermeerderheid dat vraagt.' Van der Ham houdt echter vol dat hij zijn toezegging binnen heeft. D66 bracht dit punt ter sprake naar aanleiding van de sms-actie die de democraten onder studenten hadden opgezet.

Utrecht onderzoekt

Vanaf 12 oktober houdt de gemeente Utrecht een grootschalige enquête onder 27.500 inwoners over hun tevredenheid met stad, buurt en bestuur. Het hele scala van gemeentelijke kwesties, zoals veiligheid, openbaar vervoer, cultuuraanbod of groenvoorziening, komt in de schriftelijke enquête over het voetlicht. Alle bevolkingsgroepen zijn evenredig vertegenwoordigd, dus ook een fors aantal studenten kan de vragenlijst in de brievenbus verwachten. Dit is de vijfde keer dat de gemeente dit tweejaarlijkse onderzoek houdt.