Wedstrijd van het jaar voor Odysseus

“We gaan uit van dubbele cijfers, als we een doelpuntje maken is het feest”. Spits Farley Dams maakt duidelijk dat Odysseus de absolute underdog is zaterdag. Spakenburg staat bovenaan in de hoofdklasse en heeft verschillende ex-profs in de gelederen. Werkelijke hoop op een verrassing in het toernooi waarvan de winnaar volgend jaar mag deelnemen aan de Amstelcup is er dus niet.

Maar de studentenvereniging –zelf koploper in de vierde klasse- gaat er wel een feestje van maken op Olympos. Er zal muziek uit de luidsprekers klinken en er zullen kraampjes met koffie en thee zijn.

Helemaal uniek is de ontmoeting overigens niet. Vorig jaar speelde Odysseus ook tegen een hoofdklasser: Huizen. Toen werd slechts met 0-3 verloren. “Maar Huizen stond toen onderaan, Spakenburg is echt iets anders”, aldus Dams.

Volgens voorzitster Els Lieben is het cultuurverschil nog het grappigste aan de wedstrijd zaterdag. “De spelers van Huizen kwamen vorig jaar aanzetten in pak en met hun spullen in rolkoffertjes. Die wisten niet wat ze zagen toen ze hier aankwamen.”

De wedstrijd begint zaterdag om half drie op sportcomplex Olympos in De Uithof.

XB