Wil jij voor de klas?

Dagmar Bijl (20) derdejaars studente psychologie

"Een dag in de week voor de klas staan lijkt me leuk! Ik heb wel iets met kinderen en als hiermee het lerarentekort opgelost kan worden, lijkt me dat een goed plan. Studenten zijn flexibel en kunnen dat er wel bij doen. Zelf zou ik het wel willen."

Geerten de Goede (24) vijfdejaars student, premaster economie

"Ik zou zelf niet voor de klas willen staan. Het zou een goed idee kunnen zijn, als er een selectie aan vooraf gaat. Ik denk niet dat je iedereen voor zo'n groep leerlingen kunt zetten. Zelf heb ik daar de kwaliteiten niet voor, ik heb te weinig geduld."

Corine ten Brink (20) derdejaars studente psychologie

"Ik vind het een goed plan, zolang het maar niet verplicht is. Iedereen moet wel zijn eigen keuze kunnen maken. Ik zou het zelf wel leuk vinden. Je helpt mensen, lost een probleem op en het is beter dan een afwas- of magazijnbaantje."

IK