Het museumdepot van Frans van den Hoven

Frans van den Hoven is collectiebeheerder en is de helft van de week in de depots van het universiteitsmuseum te vinden. Op de foto zie je hem in de kelder van het Caroline Bleekergebouw, het depot van het universiteitsmuseum in De Uithof.

‘Wat is er niet bijzonder aan deze werkplek?!’ is wat je denkt als je door de drie grote depots van het universiteitsmuseum wandelt. Schilderijen, tandartsstoelen, opgezette dieren, menselijke en dierlijke botten en eeuwenoud onderwijsmateriaal ligt keurig gerangschikt achter glas of in één van de meterslange kasten.

“Het is erg bijzonder om te mogen werken met eeuwen geschiedenis. Niet veel mensen kennen het depot, het voelt een beetje als een goed bewaard geheim. De natuurhistorische collectie vind ik zelf het interessants. Je merkt ook tijdens rondleidingen dat deze collectie de leukste reacties oproept.”