De instrumenten van Jody Wisman

Jody Wisman is hard- en software ingenieur op de instrumentatieafdeling in het Caroline Bleekergebouw."We maken hier dingen die je niet in de winkel kunt kopen. Voor onderzoek binnen de universiteit zijn veel apparaten en instrumenten nodig die moeten worden ontworpen en gemaakt."

"Ik ben de afgelopen tijd veel bezig met opdrachten voor de faculteit Diergeneeskunde. Mijn laatste project was een speciale papegaaienkooi die bestond uit twee kooien met een deurtje ertussen; de papegaai werd beloond als hij van de ene naar de andere kant ging. Door middel van een gewicht moest dat een steeds moeilijker opdracht worden. Ik vind het leuk om op deze manier te kunnen bijdragen aan allerlei onderzoeken!”

Tags: de werkplek