De zonovergoten werkkamer van Yvonne van Rooy

Op de vijfde verdieping van het bestuursgebouw bevindt zich de ruime en lichte kamer van de vertrekkend voorzitter van het College van Bestuur.

Deze werkkamer vertelt een verhaal; er staan en hangen tal van artefacten die herinneren aan bijzondere momenten of die symbool staan voor de universiteit. Op een sokkel staat een vrouwentorso uit het depot van het universiteitsmuseum, er hangen kopieën van landkaarten van Blaeu, een prachtige grote kamerplant die oorspronkelijk uit de Botanische Tuinen en een straatnaambordje van het Janskerkhof waarop ‘Universiteitskwartier’ vermeld staat – ter ere van het lustrum kreeg het hele gebied romdom de Drift deze naam, een cadeau van de gemeente.

Yvonne van Rooy werkte altijd met erg veel plezier in deze kamer: “Hij straalt dynamiek uit met al dat zonlicht dat binnenkomt. Schreef overdreef niet met dat ‘zonovergoten’! Daarnaast is het ook een soort toonkamer met al die dingen aan de muur en in de kast: ik wilde aan mijn bezoek laten zien wat onze universiteit allemaal in huis heeft.” Binnenkort zal Van Rooy haar mooie werkplek en de universiteit verlaten; officieel heeft zij 3 september al afscheid genomen, maar in november zal zij daadwerkelijk vertrekken.