De Werkplek: Op locatie met Hans Schuurman

Hans Schuurman werkt als audiovisueel medewerker bij ICT & media. Hij maakt films in opdracht van de universiteit en begeleidt studenten tijdens het practicum video maken.

Midden in het weiland staat Hans Schuurman met een klein team van de Dienst Communicatie en Marketing om een interview op te nemen met de wetenschapper Len Lipman van Diergeneeskunde voor een aantal video’s over teaching fellows voor de UU-site. "Als filmmaker op de universiteit heb je soms een bijzondere locatie."

Schuurman zit bij de afdeling ICT&media van de faculteit Geesteswetenschappen. In hun pand aan de Kromme Nieuwegracht heeft Schuurman een opnamestudio en een uitgebreide montageruimte tot zijn beschikking. “Formeel vallen wij onder Geesteswetenschappen en wij maken dus vooral voorlichtingfilmpjes voor die faculteit. Maar ook anderen kunnen een beroep op ons doen. Die gaan bijvoorbeeld over ervaringen met matching, over wetenschappers met een ERC Grant of een sfeerverslag van evenementen. Dat is heel interessant om te doen.“

Naast het maken van professionele video’s, begeleidt hij ook studenten bij het videopracticum van de opleiding Media en cultuurwetenschappen. Het resultaat van de studenten presenteerde DUB onlangs in een serie videoportretten over bijzondere bijbanen.

Tags: de werkplek