De ingepakte bomen van Miranda Jansen

Wie ben je en wat doe je?
"Mijn naam is Miranda Jansen. Ik ben werkzaam als directeur bedrijfsvoering bij het departement Maatschappijwetenschappen van de faculteit Sociale Wetenschappen. Ik loop hier sinds 1994 rond. Begonnen als studente sociologie, daarna ben ik aio geworden en daarna zes jaar postdoc geweest bij de afdeling Sociologie. In 2007 heb ik de overstap gemaakt van de wetenschap naar de bedrijfsvoering binnen de universiteit. Ik werk normaalgesproken in het Sjoerd Groenman Gebouw aan de Padualaan op de Uithof.

"Dit jaar heb ik een fantastische ‘bijbaan’, ik ben de directeur van het universitaire lustrum. We vieren het 380 jarig bestaan van de universiteit en ik ben sinds een jaar eindverantwoordelijk voor de organisatie en uitvoering van alle activiteiten rondom het lustrum. In de rol van lustrumdirecteur ben ik erg veel op pad. Ik fiets van Parnassos naar de Universiteitsbibliotheek via het Universiteitsmuseum naar het Stadskantoor van de gemeente en even langs TivoliVredenburg terug bijvoorbeeld."

Waar is deze foto genomen en wat maakt de plek bijzonder?
"
De foto is gemaakt bij de ingepakte bomen in het Wilhelminapark. Door de talrijke afspraken met allerlei partijen betrokken bij het lustrum fiets ik erg veel heen en weer tussen De Uithof en de binnenstad. En nu is deze route nog mooier! De belangrijkste fietsroute van het station naar De Uithof is door ons gemarkeerd en versierd met ingepakte bomen en steigertorens, waarop wij de lustrumviering aankondigen. Ook zijn al onze gebouwen in de binnenstad bestickerd met vrolijke lustrumuitingen. Op deze manier hopen we op een feestelijke wijze aandacht te vragen voor onze verjaardag en voor alle leuke activiteiten die we voor iedereen organiseren."

Wat is er bijzonder aan jouw werk?
"Het organiseren en regelen van een lustrum is ontzettend afwisselend en brengt veel positiefs. Ik kom op plekken waar ik nog nooit eerder ben geweest, ik werk met een nieuwe diverse groep van zeer fanatieke mensen en dat alles om te komen tot de meest leuke activiteiten.

"We hebben veel topevenementen klaarstaan waar ik enorm trots op ben. Met Meet the Professor (30 maart) stimuleren we de relatie tussen basisscholen en wetenschap door hoogleraren les te laten geven op basisscholen. Er is een fantastisch groots muziekfestival georganiseerd in TivoliVredenburg op donderdag 31 maart. En op 3 april is de hele binnenstad Utrecht van de universiteit tijdens de Culturele Zondag.

"Na het lustrum ga ik weer terug naar mijn reguliere baan. Gelukkig is die ook heel leuk. Dan kan ik weer meer tijd besteden aan mijn departement, die hebben me wel een beetje moeten missen de afgelopen maanden."