Het visitekaartje van Niyazi Sert

Niyazi Sert werkt al vijftien jaar als receptionist bij de universiteit. Sinds 2012 is hij het vertrouwde gezicht achter de receptie van het Martinus J. Langeveldgebouw.

Wie ben je en wat doe je?
“Mijn naam is Niyazi Sert en ik ben receptionist bij de faculteit Sociale Wetenschappen. Mijn werktijden wisselen om de week. De ene week heb ik dagdienst, de andere week avonddienst. Vandaag ben ik om 7 uur ’s ochtends begonnen. Ik schakel het alarm uit, laat de schoonmaker binnen en open de onderwijszalen. Om 7.15 gaat het gebouw open.”

Waar is deze werkplek?
“Sinds 2012 werk ik in het Martinus J. Langeveldgebouw in De Uithof. Hiervoor heb ik gewerkt bij de opleiding Farmacie. Eerst in het Went-gebouw en later in het David de Wied-gebouw.”

Wat is er bijzonder aan deze plek en/of dit werk?
“De afstand tussen mij en een schoonmaker is even groot als de afstand tussen mij en een professor, dat vind ik bijzonder. Maar wat ik het leukste vind aan mijn baan is de afwisseling. Ik heb een dienstverlenende en een toezichthoudende functie. Ik neem de telefoon op, wijs mensen de weg, neem pakketjes en gevonden voorwerpen aan en ik houd de bewakingscamera’s in de gaten. Ik leer veel mensen kennen en groet iedereen die binnenkomt. Als receptionist ben ik het visitekaartje van dit gebouw.”