Repeteren voor het Herdenkingsconcert Hucbald op 4 mei

Moira de Kok (19) is eerstejaars student Muziekwetenschap aan de Universiteit Utrecht. Moira komt uit Nijmegen en woont sinds dit studiejaar in Utrecht. Samen met vijf andere studenten zit Moira in de organisatiecommissie voor het Herdenkingsconcert Hucbald – Fauré Requiem dat op 4 mei plaatsvindt in de Jacobikerk in Utrecht. Het concert wordt georganiseerd vanuit de Studievereniging Hucbald Muziekwetenschap, maar in het koor en het orkest zingen en spelen studenten van allerlei disciplines.

Binding van de koorleden
Moira: "Het werk dat we gaan uitvoeren is het Requiem van de Franse componist Gabriël Fauré. Deze foto is gemaakt tijdens de repetitie. We komen wekelijks bij elkaar om het Requiem en het voorprogramma te oefenen en het is mooi om te zien hoe we al vooruit zijn gegaan sinds de allereerste repetitie. Voor het stuk van Rachmaninov dat we gaan uitvoeren in het voorprogramma hebben we bijvoorbeeld een workshop Oudkerkslavisch gekregen, om de uitspraak te perfectioneren. Veel van de koorleden hebben geen eerdere ervaring met klassiek koorzang, dus het is in die zin ook een heel leerzaam en uniek project. We organiseren daarnaast uitjes om binding tussen het koor onderling en met het orkest te stimuleren; zo gaan we samen uit eten en naar een concert in TivoliVredenburg. Hoewel we natuurlijk toewerken naar een mooi concert, is het dus ook belangrijk dat de koorleden elkaar leren kennen, zodat we samen trots kunnen zijn op hoeveel we geleerd hebben en het resultaat dat daaruit voortkomt!"

Jacobikerk Utrecht
Het Herdenkingsconcert Hucbald – Fauré Requiem is op 4 mei en begint om 21 uur, aansluitend aan de Nationale Dodenherdenking, plaats is de Jacobikerk aan de St. Jacobsstraat 171 in Utrecht. De toegang is gratis.

A post shared by DUB (@dubnieuws) on Apr 25, 2018 at 2:28am PDT