Utrechtse Studenten Bigband on tour met Big Bridges

Dirk speelt sinds september 2017 trompet in de Utrechtse Studenten Bigband (USBB). Dirk: "Het is een te gekke groep muzikanten die allemaal naast hun studie op hoog niveau muziek willen maken. Bij de USBB kun je je op veel verschillende vlakken ontwikkelen. Op sociaal-, muzikaal- en organisatorisch gebied. Zelf ben ik dit jaar lid van de projectcommissie, die zich bezighoudt met het organiseren van een groot project dat we elk jaar als band opzetten."

Big Bridges on tour
Het project dat de Utrechtse Studenten Bigband dit jaar organiseert is Big Bridges. Tijdens Big Bridges zal de band samenwerken met muzikanten uit het Catching Cultures Orchestra (CCO). CCO is een platform dat activiteiten organiseert om mensen met verschillende achtergronden met elkaar te verbinden. Dirk: "Deze energieke en dansbare mix tussen westerse en niet-westerse muziek zullen we op 6 juli aan het grote publiek presenteren met een show in De Helling in Utrecht. Het concert vormt de afsluiting van de tournee die we hiervoor maken door België en Engeland. Met een aantal speciaal hiervoor gemaakte arrangementen en ons eigen repertoire vanuit een frisse en moderne visie op jazz, zetten we Brussel, Londen, Southampton, Bristol, Brugge en Utrecht op zijn kop! Bij eerdere succesvolle projecten werd samengewerkt met artiesten als Eric Vloeimans, Benjamin Hermans, Jan van Duikeren, Shirma Rouse en Boris en vormde een optreden op het Montreux Jazz Festival het hoogtepunt van de lustrumtournee in 2016."

Deze foto is van de eerste repetitie die USBB maakte samen met het CCO.

A post shared by DUB (@dubnieuws) on Jun 26, 2018 at 6:46am PDT