Beste supermarktondernemers zijn van Spar University

Erwin Binneveld en Mirjam Bestebreurtje van Spar University in De Uithof zijn de beste supermarktondernemers van Nederland. Volgens het juryrapport zijn zij een voorbeeld voor het zelfstandig ondernemerschap.

Het duo nam gisteren de ZO2Z-award in ontvangst. De tweejaarlijkse wedstrijd is een initiatief van brancheorganisatie het Vakcentrum waarin zelfstandig ondernemers in de levensmiddelendetailhandel het tegen elkaar opnemen. Het Sparduo liet 149 concurrenten achter zich.

De supermarkt die al jaren onder de naam Spar in De Uithof zit, gooide twee jaar geleden het roer om en kwam met de formule van Spar University. De prijzen voor Binneveld en Bestebreurtjes stapelen zich op sinds zij met de campusformule zijn gestart. Zij schrijven hun succes toe aan het doelgroepgerichte assortiment van een supermarkt met horeca-activiteiten en de zelfscankassa’s waarbij de klassieke kassamedewerker niet bestaat.

Na Utrecht opende het tweetal winkels met dezelfde formule op de campus van Rotterdam en de VU in Amsterdam. In Eindhoven en Delft komt er ook een Spar University.

Het Vakcentrum prijst de visie en het lef van het duo om een nieuwe formule te presenteren op ‘high traffic locaties op studentencampussen’. Het centrum vervolgt: 'Durf is absoluut gekoppeld aan doen. Eerst zelf een formule ontworpen en toen aangesloten bij het landelijk concept Spar. Dat betekent een uniek assortiment, unieke formulekleuren, leuke muziek, super betrokkenheid van de klant en de enige supermarkt in Nederland met alleen zelfscankassa’s'.