Team UU wint nationale ronde Law Moot Court Competition

Het team van de Universiteit Utrecht heeft op maandag 23 maart de nationale ronde gewonnen van de 2015 Telders International Law Moot Court Competition.

De nationale ronde werd georganiseerd door Campus Den Haag (Universiteit Leiden). Het Utrechtse team wist met succes een fictieve casus over haaien, piraten, en wetenschappelijk zeeonderzoek te bepleiten.

Tegenstander was de Haagse Hogeschool, de winnaars van de Telders International Law Moot Court Competition editie van vorig jaar.Catherine Blanchard en Kristine Ŝļujeva vertegenwoordigden de aanvrager, terwijl Vivien Szalai-Krausz en Alice O'Connell de belangen van de respondent verdedigden.

Het team is nu volop bezig met de voorbereiding voor de halve finale en eventueel de finale, die zal worden gehouden in mei in het Vredespaleis te Den Haag. Het team wordt gecoacht door Otto Spijkers (universitair docent internationaal publiekrecht), Nelson Coelho en Arron Honniball (promovendi).