Twee UU-studenten in bestuur FNV Jong

In het nieuwe Dagelijkse Bestuur van de jongerenvakbond FNV Jong zitten komend jaar twee UU-studenten.

Het gaat om voorzitter Esther Crabbendam die masterstudent is bij Politics and society in historical perspective. Daarnaast is  Kristina van der Molen, derdejaars bachelorstudente Bestuurs- en Organisatiewetenschap en oud voorzitter van de Utrecht Debating Society gekozen tot vice-voorzitter. De rest van het bestuur bestaat uit algemeen bestuursleden Esther Urlings, Hassan Osman, Geerten Geerts en Marjelle Boorsma.

FNV Jong zet zich in voor de arbeidsrechten van jongeren en jongvolwassenen. Zo willen zij een verhoging van het wettelijk minimumjeugdloon, betere stagevergoedingen en betere rechten voor flexwerkers. Ook heeft FNV Jong een plek in de SER, de Sociaal Economische Raad, die de regering adviseert op het gebied van werk en inkomen.

FNV Jong haalde deze week nog de landelijke pers met hun ludieke actie bij de aandeelhoudersvergadering van Ahold. Vakkenvuller Soufian Afkir sprak daar Ahold-baas Dick Boer aan op het feit dat 18- en 19-jarigen geen volwassenenloon krijgen, maar het minimumjeugdloon.