Utrechtse docente krijgt Betto Deelman-prijs van stichting Neuropsychologie

Esther van den Berg, universitair docent bij Psychologische Functieleer en klinisch neuropsycholoog op de afdeling Neurologie van het UMC, heeft de Betto Deelman- prijs 2015 gewonnen.

De prijs (een erepenning en vijfduizend euro) wordt jaarlijks door de Stichting Neuropsychologie toegekend aan iemand die zich verdienstelijk heeft gemaakt voor het vakgebied.

Van den Berg krijgt de prijs vanwege haar veelbelovende carrière als jonge neuropsycholoog en haar bijdrage aan het vakgebied in Nederland. Tot dusver werd de prijs alleen toegekend aan neuropsychologen met al een grote staat van dienst. Het bestuur van de Stichting Neuropsychologie Nederland besloot de prijs echter voortaan ook toe te kennen aan veelbelovende neuropsychologen. De Utrechtse onderzoekster is de eerste die deze eer te beurt valt.

Naast universitair docent en klinisch neuropsycholoog is Van Den Berg hoofdredacteur van het Tijdschrift voor Neuropsychologie.