Utrechtse studenten verrassend Nederlands kampioen ultimate frisbee

Het beste gemengde frisbeeteam van Nederland komt uit Utrecht. De studentensportvereniging UTKA Ultimate bestaat pas twee jaar en werd afgelopen weekeinde Nederlands kampioen.

De studenten bereikten verrassend de eindstrijd op de laatste speeldag van de mixed-competitie in Amsterdam. Daarin moesten zij het opnemen tegen stadsgenoot en regerend kampioen UFO. De studenten trokken uiteindelijk met 13-11 aan het langste einde.

De prestatie van UTKA Ultimate mag uitermate verrassend genoemd worden. De vereniging bestaat pas twee jaar. Voor het begin van de competitie was de doelstelling een plek bij de beste acht Nederlandse teams.

Ultimate Frisbee wordt 7 tegen 7 gespeeld over de breedte van een half voetbalveld. In de mixed divisie speel je met zowel mannen als vrouwen. Het doel is om de frisbee in de eindzone van de tegenstander te krijgen (zoals bij rugby). Als de disc daar wordt gevangen is het een punt.

Tags: utka frisbee