‘Bevrijdingsbeurzen’ voor Canadese studenten

Koning Willem-Alexander heeft gisteren studiebeurzen uitgereikt aan Canadese studenten. Nederland bedankt daarmee hun grootouders voor de bevrijding 70 jaar geleden.

In totaal zijn 70 studiebeurzen beschikbaar, één voor elk jaar dat Nederland vrij is.  Met deze beurzen kunnen Canadese studenten een jaar naar een Nederlandse hogeschool of universiteit.

In het kielzog van het koningspaar is onderwijsminister Bussemaker bezig met een eigen missie om het Nederlandse hoger onderwijs te promoten. Zij was gisteren aanwezig bij de uitreiking. Volgens internationaliseringsorganisatie EP-Nuffic is het opvallend dat er maar weinig Canadese studenten hierheen komen, terwijl toch veel Canadezen Nederlandse wortels hebben.