‘Ik wil de helft van mijn leven feesten’

Wie zijn de nieuwe studenten van de Universiteit Utrecht? DUB kiest tijdens deze introductieweek elke dag een eerstejaars uit en vraagt hem of haar het hemd van het lijf. Vandaag aflevering 2 met Eric, student Natuurwetenschap en Innovatiemanagement.

Naam: Eric
Leeftijd: 18
Studie: Natuurwetenschap en Innovatiemanagement
Waar kom je vandaan: Oisterwijk
Waar slaap je deze week: Bij een vriendin
Relatie: (lachend) Single
Kamer: Zoekend
Vereniging: Veritas

Zo zag mijn UIT er tot nu toe uit:
“Mijn UIT begon al chillend en zo is het nog steeds. Binnen het groepje was er vanaf het begin al een klik, daar moet je geluk mee hebben. Ook bleek mijn groepsgenootje Joris een studiegenootje van mij te zijn, dat is best toevallig. Het is niet zo’n grote studie. Joris is meteen het enige onderdeel van de week dat aan mijn studie relateert, want ik kom hier nu niet om te leren. De UIT is voor mij tot nu toe een vakantie: ik heb gechilled, de verenigingen bezocht en gefeest. En oh ja, ik heb geborreld. Vergeet ik iets?”

Wat voor student word jij?
“Eén die de helft van de tijd een keiharde party van het leven maakt en de andere helft met z’n neus in de boeken zit. Ik wil mijn propedeuse graag halen. Het feesten zal ik doen bij Veritas, want ik heb vandaag besloten dat ik lid wil worden. Dat moet ik nog wel even met mijn ouders overleggen, want een vereniging kost geld. Daarover gesproken: dit jaar wil ik ook financiëel zelfstandiger zijn dan vorig jaar, dus ik zoek een bijbaan. Wat voor één? Ik wil wel achter de bar staan, dan kan ik feesten tijdens het werk!”

Memorabel UIT-moment:
 “Het is een aaneenschakeling van momenten waarop je denkt: dit is mooi, dit is leuk, en o, dit is ook nog leuk. Vooral bijzonder is dat ik me een ware Utrechter voel. Na twee dagen al. Je ziet hier overal om je heen studenten en voelt je onderdeel van de groep, in elk deel van het centrum. Een specifiek memorabel moment kan ik dus niet noemen; maar tot nu toe is er wel een ding dat eruit springt…Je raadt het al: het feesten!”