‘Vier de liefde, maar doe het (brand)veilig’

Foto: Veiligheidsregio Utrecht

De frituurpan aanzetten na het stappen, mobieltjes ’s nachts opladen in bed, nooit het filter van de wasdroger schoonmaken: allemaal dingen die ervoor zorgen dat in studentenhuizen relatief vaak brand uitbreekt.

Omdat veel studenten het niet breed hebben, geeft de Utrechtse brandweer vandaag gratis rookmelders weg. Ook is er een nieuwe website met ‘vurige’ filmpjes en tips (“Installeer samen een rookmelder om een gezellige en veilige Valentijnsdag te delen”) en een spelletjesapp over het brandveilig maken van je (studenten)huis of kamer.

Wie echt een bijzondere Valentijnsdag wil, kan meedingen naar een video waarin een knappe brandweerman of -vrouw een persoonlijke boodschap inspreekt voor je grote liefde. Studenten kunnen vandaag tot 17.00 meedoen aan deze actie.