“Haagse studenten frauderen al vier jaar met tentamens”

Studenten van de ict-opleiding aan de Haagse Hogeschool zouden al vier jaar lang frauderen met tentamens. Volgens Omroep West hadden ze toegang tot het computersysteem van de hogeschool.

Hierdoor konden de studenten vooraf zien welke tentamenvragen ze zouden krijgen, aldus een nieuwsbericht op de website van de regionale omroep.

De hogeschool hoorde er gisteren van. “Dit signaal was nieuw voor ons”, aldus een verklaring. “Wij hebben inmiddels een onafhankelijk onderzoeksbureau de opdracht gegeven een grondig onderzoek naar de vermeende tentamenfraude uit te voeren.”

“De Haagse Hogeschool is in het verleden streng opgetreden tegen fraude om de waarde van de behaalde diploma’s en de goede reputatie van de hogeschool te waarborgen. Als het onderzoek daar aanleiding toe geeft, zullen we dat nu weer doen”, stelt de hogeschool, die waarschijnlijk doelt op fraude van anderhalf jaar geleden, toen een student werd betrapt met vijf tentamens op een usb-stick.

De journalist van Omroep West maakt zijn bron niet bekend. Hij gaat er meer over schrijven, kondigt hij aan.