Aanrander veroorzaakt onrust onder studenten

Afgelopen donderdagnacht rond 5.00 uur werd een 18-jarige vrouw aangerand in de Kerkstraat. Een onbekende man wilde haar in eerste instantie overvallen. Toen ze geen geld bleek te hebben, dwong hij haar tot seksuele handelingen. De vrouw werd daarbij bedreigd met een wapen.

Sinds deze gebeurtenis heerst grote onrust onder de vrouwelijke studenten in Utrecht. Onder meer onderstaand bericht wordt verspreid via Whatsapp. Studenten en verenigingen waarschuwen ‘s nachts niet meer alleen naar huis te fietsen of door de binnenstad te lopen.

Volgens de politie is het aannemelijk dat het om dezelfde man gaat als die op 14 juni een slachtoffer maakte in Utrecht. Op de Nieuwegracht werd een vrouw gedwongen een steeg in te gaan en seksuele handelingen te verrichten.

De politie is nu een grootschalig onderzoek gestart. De dader zou rond de 30 jaar oud zijn, ongeveer 1.80 meter lang zijn en een licht getint uiterlijk hebben met kort zwart haar. Verder spreekt hij goed Nederlands. De politie zoekt naar getuigen van de aanranding en roept vrouwen die iets soortgelijks hebben meegemaakt op zich te melden en eventueel aangifte te doen.

Heb je informatie die van nut kan zijn voor de politie, neem dan contact op met de recherche in Utrecht via 0900-8844. Wie liever anoniem reageert, kan bellen met Meld Misdaad Anoniem via 0800-7000.