Beatrice de Graaf verruilt Leiden voor Utrecht

Beatrice de Graaf was afgelopen zomer te gast bij het tv-programma Zomergasten.

Terrorisme-expert Beatrice de Graaf (1976) wordt hoogleraar History of International Relations & Global Governance bij de Universiteit Utrecht.

Dat maakte de UU zojuist bekend in een persbericht. Momenteel is De Graaf hoogleraar in Leiden. Vanaf 1 februari 2014 treedt zij fulltime in dienst van de Universiteit Utrecht.

De Graaf staat bekend als een vooraanstaand expert op het gebied van terrorisme, conflict en veiligheid. Met die expertise schuift ze regelmatig aan bij het tv-programma Pauw en Witteman. Ze was afgelopen zomer ook een van de geïnterviewden bij Zomergasten en geeft geregeld lezingen bij Studium Generale.

De Graaf studeerde geschiedenis en Duits in Utrecht en Bonn. In 2004 promoveerde ze aan de UU, en tot 2007 was ze als universitair docent verbonden aan de UU.

In Utrecht krijgt ze de leerstoel History of International Relations & Global Governance. Een nieuwe leerstoel die aansluit bij een van de onderzoeksthema’s waar de UU zich mee wil profileren: Instituties.