Beste huisbaas van Utrecht is 93

Bewoners van de Van Alphenstraat nemen de prijs in ontvangst

Om een goede huisbaas te worden, moet je misschien eerst heel oud worden. Studentenunie Vidius kroonde de 93-jarige "mevrouw Diamantis" donderdag tot eerste "Beste Huisbaas van Utrecht".

De winnares beheert een pand met negen studentes aan de Van Alphenstraat bij het Wilhelminapark. Ze vraagt volgens Vidius een schappelijke huur en organiseert jaarlijks een barbecue voor de bewoners.

Het is voor het eerst dat Vidius een "beste huisbaas" verkiest. Op deze wijze wil de studentenunie op een positieve wijze bijdragen aan de discussie omtrent studentenhuisvesting. Vaak hebben de klachten over huisjesmelkers in die discussie de overhand.

"Huisbazen als mevrouw Diamantis dragen bij aan Utrechts als studentenstad", stelt voorzitter Isabelle Beelen. De prijs werd uitgereikt door Beelen én wethouder Paulus Jansen in het Utrechtse stadhuis.

Het winnende huis mag voor een bedrag van 800 euro worden opgeknapt. Het persbericht vermeldt niet hoeveel voordrachten er waren.

Tags: vidius