Bestuurskundige, historicus of psycholoog? Wie wordt Docent van het Jaar?

Gijs Jan Brandsma of Joes Segal of Ignace Hooge?

Bestuurskundige Gijs Jan Brandsma, historicus Joes Segal en psycholoog Ignace Hooge zijn genomineerd voor de belangrijkste onderwijsprijs van de Universiteit Utrecht. Het drietal werd voorgedragen door hun eigen studieverenigingen.

Tijdens het jaarlijkse universitaire onderwijsfeestje De Onderwijsparade op 5 maart maakt de rector bekend wie van de drie zich Docent van het Jaar 2014-2015 mag noemen. Ook wordt dan duidelijk welke jonge docent het Docenttalent van het Jaar is. De winnaars van deze Docentenprijzen worden tijdens de Dies op 26 maart in de Domkerk nogmaals in de schijnwerpers gezet.

Studievereniging Perikles van Bestuurs- & Organisatiewetenschap was verantwoordelijk voor de voordracht van Gijs Jan Brandsma, UHSK voor die van Joes Segal. De studievereniging van Sociale Wetenschappen Alcmaeon toonde zich als vanouds slagvaardig met hun voordracht van Ignace Hooge. Hooge was vorig jaar ook al één van de drie kandidaten. Toen ging de historicus Maarten Prak met de eer strijken.

Alcmaeon droeg ook één van de kanshebbers voor de prijs 'Docenttalent van het Jaar' voor: psychologe Haza Rahim. Zij neemt het op tegen docent bij diergeneeskunde Marijke Hoogendoorn-Uitslag (voorgedragen door studievereniging DSK) en Neerlandicus Laurens Ham (Awater).