Bestuurslid Maastrichtse studentenvereniging dood gevonden

Zaterdag is de penningmeester van de Maastrichtse studentenvereniging Circumflex dood aangetroffen in de sociëteit. Volgens de politie is er geen sprake van een misdrijf.

Lokale media melden dat de 22-jarige Thijs Eberson uit Oisterwijk, derdejaars student international business, vrijdagnacht in het verenigingsgebouw was blijven slapen. Een medebestuurslid vond hem daar zaterdag.

De universiteit komt in de loop van de dag met een nadere verklaring. Circumflex heeft alle verenigingsactiviteiten afgelast en een condoleanceregister geopend.

*update maandagmiddag* De universiteit laat in een verklaring weten dat de oorzaak van het overlijden “een ongelukkige combinatie van factoren” is geweest. “De medische achtergrond van Thijs heeft daarin waarschijnlijk een doorslaggevende rol gespeeld.” De Universiteit Maastricht biedt psychologische bijstand aan studenten, medewerkers en betrokkenen.