Bewoonster Cambridgelaan moet nu echt weg

Een bewoonster van het studentencomplex aan de Cambridgelaan moet haar kamer verlaten omdat ze geen student meer is. Dat heeft een Arnhemse rechter in hoger beroep bepaald, zo meldt het Algemeen Dagblad.

In maart 2012 won de SSH een eerdere zaak tegen de vrouw en enkele andere Cambridgelaan-bewoners. Zij waren door de SSH voor de rechter gesleept omdat zij weigerden een zogenaamd campuscontract te ondertekenen.

Het campuscontract houdt in dat je alleen op een SSH-complex mag wonen als je studeert aan een van de Utrechtse onderwijsinstellingen. De bewoners was in 2010 gevraagd de clausule in hun contract te ondertekenen.

De vrouw was de enige bewoner die in beroep ging tegen de eerdere uitspraak. Zij vond het niet redelijk dat zij gedwongen werd een deel van haar huurrechten in te leveren. Haar contract werd door de SSH eind 2012 beëindigd, maar ze mocht lopende de juridische procedure nog in haar woning blijven.

Inmiddels hebben vrijwel alle bewoners van de Utrechtse SSH-woningen een campuscontract.