Boeren bezorgen ook uni overlast

Boerenprotest vindt woensdag plaats op terrein van studentenhonkballers van The Wombats Foto: Pixabay

Op het universitaire intranet wordt studenten en medewerkers aangeraden om niet met de auto naar het Utrecht Science Park te komen, maar met de trein, fiets of bus. De universiteit ziet nog geen aanleiding om verdergaande maatregelen te nemen. Het onderwijs gaat ook gewoon door, al kunnen studenten die vertraging oplopen en daardoor tentamens missen een beroep doen op overmacht.

Na overleg met de boeren is besloten het protest om veiligheidsredenen niet te laten plaatsvinden bij het gebouw van de Rijksdienst voor Volksgezondheid en Milieu in Bilthoven. De ruimte voor een boerendemonstratie op die plek zou te krap zijn. Er wordt daarom uitgeweken naar het terrein van de honkballers en softballers van studentenvereniging The Wombats in De Bilt.

De vereniging laat weten door de gemeente De Bilt, die eigenaar is van het veld, te zijn geïnformeerd. De vereniging is beloofd dat er geen trekkers over het veld zullen rijden. Als er onverhoopt toch schade wordt aangericht, wordt die gerepareerd. The Wombats verwachten geen problemen te zullen ondervinden, ook omdat het honkbalseizoen al voorbij is.