Bouw nieuwe onderwijsgebouw Geo’s en Bèta’s begonnen

In De Uithof ging maandag de eerste paal de grond in voor het nieuwe gebouw voor studenten van de Geo- en Bètafaculteit. In een YouTube-filmpje laat de universiteit zien hoe het nieuwe onderwijscentrum eruit gaat zien.

In 2015 moeten de studenten van de twee faculteiten hun intrek kunnen nemen in het nieuwe onderkomen. In de faculteitsraad benadrukte bètadirecteur Klaas Druijf vorige week dat de bouw op schema ligt.

Het gebouw komt deels op de plek waar het gesloopte gebouw van Aardwetenschappen stond in de Noordwest-hoek van de De Uithof. Het onderwijscentrum zal een verbinding vormen tussen het Minnaertgebouw en het Buys Ballotgebouw. Zie voor meer info dit YouTube-filmpje van de faculteit Bètawetenschappen.