Brandweer rukt uit voor keukenbrand studentenhuis Wittevrouwen

De brand werd in de nacht van zaterdag op zondag rond half vier opgemerkt. Wie de melding deed, weet brandweerwoordvoerder Marcel Westendorp niet. Hij weet wel te vertellen dat de oorzaak van de keukenbrand een pan was die vlam had gevat. Dat kan volgens de woordvoerder zowel een pan met olie zijn geweest die te heet is geworden of een oververhitte frituurpan. DUIC schrijft dat één van de bewoners een pan op het vuur was vergeten.

Volgens de woordvoerder van de brandweer viel de schade in het studentenhuis mee doordat de keukendeur gesloten was. “Dat is heel goed geweest”, want de rookschade bleef daardoor beperkt tot de keuken. Of de studenten hun keukendeur opzettelijk hadden dichtgedaan toen zij de brand signaleerden of dat de deur toevallig dichtzat, wist de woordvoerder niet. Ook niet of de studenten een poging hebben ondernomen om de brand zelf te blussen.

Doordat de rookontwikkeling echter beperkt was, hoefden de studenten de nacht niet ergens anders door te brengen. Ze konden allemaal thuis slapen.

Tags: brand