Bredase studenten misdragen zich in stadspark

Een groep studenten van Avans Hogeschool gedroeg zich gisteren in het stadspark als ‘jachthonden’. Eerstejaars van een studentenvereniging voerden hun opdracht wat al te fanatiek uit, meldt hogeschoolblad Punt.

Een groep studenten van Avans Hogeschool heeft gisteren in het Bredase stadspark Valkenberg jacht gemaakt op kippen, konijnen en kuikens, meldde dagblad de BN DeStem vanochtend. De eerstejaars zouden de beesten hebben omsingeld en opgejaagd. Uiteindelijk zou een haan volgens een omstander zelfs een vleugel hebben gebroken. Een uit de hand gelopen introductie, is de conclusie.

Na speurwerk van de redactie van Punt blijkt het inderdaad te gaan om een opdracht van studentenvereniging Socialize, van de Academie voor sociale studies. De groepjes ‘jachthonden’ moesten in het stadspark een dier vangen en weer loslaten. De grap stond vorig jaar ook op het programma, maar “dit jaar waren sommige groepjes iets te fanatiek”, laat de vereniging aan Punt weten.

De betrokken studenten zijn door de politie op hun gedrag aangesproken. Of de haan daadwerkelijk zijn vleugel heeft gebroken, is niet bekend.