Brusselse studenten blijven thuis na bomaanslagen

Vanwege de terreuraanslagen in Brussel, maant de Vrije Universiteit studenten en personeel thuis te blijven. Wie al op de campus is, wordt aangeraden daar te blijven en familieleden gerust te stellen.

Rond acht uur vanmorgen waren er twee explosies op vliegveld Zaventem in Brussel. Daarbij zijn doden en gewonden gevallen. Ook waren er explosies op verschillende metrostations. Volgens de Belgische politie zijn ook daar mensen omgekomen.

De Vrije Universiteit Brussel roept studenten op om vandaag niet naar college te komen, onder meer via berichten op Twitter. De universiteit heeft drie campussen in Brussel.

Zojuist heeft de politie alle inwoners opgeroepen om binnen te blijven. Het openbaar vervoer ligt stil en de tunnels richting het centrum zijn afgesloten.