Corona-uitbraak bij Maastrichtse hotelschool

Foto: Wikimedia / Kleon 3

De eerstejaars studenten van de Hotel Management School Maastricht (Zuyd Hogeschool) wonen bij elkaar in studentenwoningen. Dat hoort bij de opleiding. Onder hen heeft de besmettelijke Britse variant van het virus zich verspreid.

Op 28 januari beëindigde de politie een illegaal feest op de campus met zo’n vijftig tot honderd feestganger. Daar zouden ze besmet kunnen zijn geraakt, zegt de GGD tegen de regionale omroep L1, maar dat is niet zeker.

Stopgezet
Het praktijkonderwijs aan de hotelschool is stopgezet. De meeste studenten zouden inmiddels klachtenvrij zijn en afgelopen week zijn er “nog maar zes besmettingen” vastgesteld, staat in een bericht op de website van de hotelschool.

Vorig jaar hielden de eerstejaars zich al niet goed aan de coronaregels, zag de opleiding zelf. Toen moesten de studenten twee weken eerder dan gepland hun kamersleutel inleveren en met zomervakantie gaan.