De Uithoffontein van de SSH is om mee te spelen

De werkzaamheden aan de fontein die studentenhuisvester SSH aan de universiteit schenkt,  zijn vanochtend begonnen. De waterpartij in De Uithof komt voor de ingang van Student Service UU for U aan de Heidelberglaan.

De fontein is een geschenk van de SSH aan de universiteit. De SSH heeft, met de oplevering van het blauw-witte studentencomplex De Johanna in september, bijna 2600 studenten onderdak gegeven op de campus. Dat vindt de SSH een cadeau waard.

De fontein bestaat uit een aantal spuitmonden in de stoep waar je doorheen kan lopen. In de buurt van de fontein komen zitelementen.

De waterstralen staan in lijn met wat ooit de tankgracht van de Hollandse Waterlinie was die door de voormalige Johannapolder liep. De tankgracht moest oprukkende tanks een halt toeroepen.

De fontein is ontworpen door Sant en Co Landschapsarchitectuur en wordt gebouwd door Rots Maatwerk.