DUB-cartoons over studentenleven tijdens de UIT in TivoliVredenburg

Op plein zes, de chillruimte van de grote introductiefeesten in TivoliVredenburg, exposeert DUB een aantal cartoons van Niels Bongers.

Tussen de feestende studenten staat deze UIT-week een kleine expositie met cartoons van Niels Bongers, de vaste cartoonist van het onafhankelijke universiteitsmedium DUB. Zo maken de nieuwe studenten op een humoristische manier kennis met belangrijke thema's waar ze als student mee te maken krijgen.

De cartoons gaan over zaken als de overstap van het vwo naar de universiteit, het leenstelsel en de ontgroening. Minister Jet Bussemaker figureert in verschillende tekeningen.

Niels Bongers publiceert al dertig jaar cartoons in het Utrechtse universiteitsblad. Elke donderdag tekent hij een nieuwe spotprent voor DUB over een actueel thema, zoals deze week over de UIT.

De expositie in TivoliVredenburg is mede mogelijk gemaakt met geld van het K.F. Heinfonds.