DUB zoekt studenten om te helpen hun probleem op te lossen

Creative commons: pixabay

Studenten worstelen tijdens de studie met uiteenlopende problemen. De één stelt systematisch het leren uit zodat hij uiteindelijk geen tijd heeft om een tentamen te leren. De ander raakt al bij het idee van een deadline zo in de stress dat hij helemaal dichtklapt.

In de nieuwe podcastserie van DUB willen we aan de slag met deze problemen. Bij wie kan je terecht? En wat zijn mogelijke oplossingen om het probleem aan te pakken. Dit kunnen heel uiteenlopende problemen zijn. Denk aan faalangst, geldzorgen, het doen van mantelzorg, gameverslaving, niet tegen kritiek kunnen, het hebben van adhd, neiging tot depressiviteit, luidruchtige huisgenoten, veel te gezellige huisgenoten, teveel drinken, een bijbaan die veel tijd kost, het niet overweg kunnen met een docent, dyslectisch zijn, geen goede internetverbinding hebben, bemoeizuchtige ouders.

Het zijn maar een paar voorbeelden. Herken een van de genoemde problemen of heb je een heel ander probleem. Laat het dan weten en mail naar dubredactie@uu.nl. Wij gaan uiteraard zorgvuldig met jouw mail om.