Dwars bezet postkantoor Neude

De Utrechtse afdeling van DWARS heeft deze middag korte tijd het voormalige Postkantoor op de Neude bezet door er een spandoek aan te hangen. De jongeren van GroenLinks willen hiermee aandacht vragen voor leegstand en studentenhuisvesting in Utrecht.

De tekst op het spandoek luidde: “Maak van leegstand een studentenpand’

De GroenLinksers verwijzen naar de kamernood onder studenten in Utrecht.  “Het wordt echt tijd dat die goed wordt aangepakt” aldus Laurens Lubbers, voorzitter van DWARS Utrecht. Er is gekozen voor het postkantoor op het Neude omdat het een ‘iconisch leegstaand pand’ is.

De partij verwijst ook naar Vidius Studentenunie die de maand november heeft uitgeroepen tot Maand van de Studentenhuisvesting. Afgelopen week kampeerden de studenten een nachtje op de stoep van het stadhuis. Ook toen werd aandacht gevraagd voor de Utrechtse kamernood.

Tags: vidius | dwars