Expositie Niels Bongers in de Faculty Club

De expositie van DUB-cartoonist Niels Bongers is de maand februari te zien in de leeskamer van de Faculty Club in het academiegebouw.

Dertig jaar tekent Niels Bongers al cartoons voor het Ublad en DUB. Elke week geeft hij een scherpe, tegendraadse blik op de actualiteit in het hoger onderwijs en van de Universiteit Utrecht. Studiefinanciering, studieplekken, OV-kaart, bezuinigingsoperaties: het zijn thema’s die in de loop der tijd terugkomen en veel van Niels' tekeningen tot op de dag van vandaag actueel houden.

Het jubileum was voor DUB reden om in oktober een overzichtstentoonstelling te maken. In de maanden oktober tot en met december was de expositie te zien in de UB in De Uithof. Nu is het tijd om te verhuizen naar de binnenstad.

De maand februari is de expositie te zien in de leeskamer van de Faculty Club in het academiegebouw. De officiële opening is op 5 februari om 17.00 uur tijdens het Happy Hour van de Faculty Club. Deze bijeenkomst is toegankelijk voor (oud)personeel van de UU. Muzikale omlijsting wordt verzorgd door de band SimplyJazz.

DUB heeft subsidie gekregen van het K.F. Heinfonds om de expositie up-to-date te houden en te zorgen dat deze zowel in de binnenstad als in De Uithof regelmatig te zien is.