Fitness medewerkers kan in 2015 deels op kosten van de UU

Werken aan een fit lijf in je eigen sportschool valt nu ook onder cao à la Carte.

Medewerkers van de Universiteit Utrecht kunnen vanaf januari 2015 een tegemoetkoming krijgen voor hun sportschoolabonnement tot een maximum van 240 euro. Hiervoor kunnen ze vakantiedagen of de eindejaarsuitkering inzetten in het kader van cao à la Carte.

Tot en met het einde van dit kalenderjaar is het alleen mogelijk om een vergoeding te krijgen voor bedrijfsfitness als je bij sportcentrum Olympos in De Uithof sport. Maar vanaf 2015 kan je ook een vergoeding krijgen als je bij een andere sportschool staat ingeschreven.

“Als universiteit hebben we gekozen voor conditie en fitheid. Daarom vallen alleen fitnesslessen en groepslessen die plaatsvinden in een sportschool onder de regeling. Yogalessen in een yogaschool bijvoorbeeld, vallen daar dus buiten. Yogalessen in een sportschool komen wel in aanmerking voor een vergoeding”, zegt Aletta Huizenga van Human Resources.

De vergoeding bedraagt maximaal 240 euro netto per jaar. Via het keuzemodel van de Universiteit Utrecht kun je vakantiedagen, bruto salaris of bijvoorbeeld de eindejaarsuitkering inzetten om de vergoeding te krijgen. De vergoeding is vanaf 2015 mogelijk door veranderde regelgeving in de werkkostenregeling waarin afspraken zijn gemaakt over onbelaste vergoedingen zoals een fiets en het kerstpakket.