Freeze! ‘Sta even stil bij je toekomst’

Foto: Bart Weerdenburg

Een toeter klinkt en zo’n veertig personen staan plotsklaps in “bevroren” houding. “Sta jij wel eens stil bij wat je wil?”, is te lezen op een bord dat een student omhooghoudt. “Wat ís dit?”, vraagt een passant.

Studenten en medewerkers raakten woensdagmiddag in de hal tussen het Ruppertgebouw en het Educatorium korte tijd verzeild in een actie die het startschot vormt voor de campagne What’s Next?! Explore your future. Aan de freezemob deden leden van studieverenigingen van Sociale Wetenschappen, facultaire medewerkers en zelfs twee vice-decanen mee.

Studenten Sociale Wetenschappen kunnen tussen 8 en 18 mei tal van gratis trainingen, workshops en lezingen bijwonen om zich een beter beeld te vormen van hun ideale toekomstige baan en wat er nodig is om die te bereiken. Zo kunnen ze speedcoachen met alumni, leren ze netwerken en kunnen ze eindelijk die goede LinkedIn-foto laten maken.

Het betreft een nieuw programma waarmee de faculteit Sociale Wetenschappen samen met de studieverenigingen aandacht schenkt aan arbeidsmarktoriëntatie. De komende twee woensdagen is de campagne zichtbaar aanwezig tussen het Educatorium en het Ruppertgebouw. Zo komt er een revival van het aloude Levensweg-spel en een speciale variant van het televisieprogramma “Over de Streep”.