Geen hockeytitel voor UU-studenten

Kampong is er niet in geslaagd om voor het eerst in 30 jaar weer Nederlands hockeykampioen te worden. Het seizoen eindigde voor de twee eerstejaars rechtenstudenten van de Utrechtse hockeyclub, Pepijn Luijkx en Thierry Brinkman, in een deceptie.

Op een druk sportpark Maarschalkerweerd wist Kampong zaterdag niet te winnen van Oranje Zwart. De Eindhovenaren zegevierden door een golden goal in de verlenging met 1-2.

Omdat de eerste ontmoeting op Hemelvaartsdag ook al op een nederlaag voor de Utrechtse mannen was uitgedraaid, ging de titel naar Oranje Zwart.

Eerstejaars UU-rechtenstudenten Pepijn Luijkx en Thierry Brinkman speelden beiden mee in de verloren play off-wedstrijden. Eerder deze week sprak DUB met de twee hockeytalenten over de Utrechtse kansen op een kampioenschap.

Ook de Bilthovense dames van SCHC met de Utrechtse alumni Caia van Maasakker en Michelle van der Pols slaagden er niet in om de hockeytitel binnen te slepen. Den Bosch bleek na twee duels te sterk.