Geen ontruiming van studentenkamers Zamenhofdreef

Bewoners van het wooncomplex aan de Zamenhofdreef 77 kunnen opgelucht adem halen. Ze mogen in hun kamer blijven wonen. De verhuurder heeft maatregelen genomen om de brandveiligheid te verbeteren.

De 95 studenten van het wooncomplex vreesden dat de gemeente zou moeten besluiten tot huisuitzetting. Bij verschillende inspecties was gebleken dat de verhuurder van hun kamers, Stichting Volkshuisvesting Utrecht, niet voldoende veiligheidsvoorzieningen had aangebracht in het gebouw. Zo ontbraken er op veel plekken rookmelders.

Volgens de gemeente was er sprake van een zeer onveilige situatie. De verhuurder kreeg tot vandaag de tijd iets te doen aan de situatie. Bij een controle dinsdagochtend bleek dat er inderdaad veel verbeteringen waren doorgevoerd, zo meldt de gemeente. Eind van de middag volgt nog een laatste inspectie.