Geen verbouwing voor de deur van Unitas

Het park voor studentenvereniging Unitas gaat niet op de schop. De plannen om een ondergrondse schouwburgzaal te bouwen, waar Unitas zeer fel tegen gekant was, zijn gesneuveld in de gemeenteraad.

De gemeente Utrecht heeft de bouwplannen teruggetrokken omdat een meerderheid van de gemeenteraad de aanleg van ondergrondse zaal met 285 stoelen financieel risicovol vindt. Bovendien vreest men de gevolgen voor het monumentale Zocherpark als gevolg van de bouw.

Unitas tekende eerder bezwaar aan tegen de aanleg van een ondergrondse schouwburgzaal. De studentenvereniging vreesde dat de jaarlijkse UIT-wervingsactiviteiten in het Zocherpark ernstig gehinderd zouden worden als gevolg van de bouwwerkzaamheden.