Geld verdienen aan DUO

De Dienst Uitvoering Onderwijs roept opnieuw de hulp van studenten in. Ze schrijft een wedstrijd uit om de nieuwe DUO Student-app te ontwerpen. Hoofdprijs is 3000 euro.

Begin dit jaar nam DUO al studentredacteuren in dienst die moeten helpen de teksten op de website begrijpelijker te maken voor studenten. Maar de dienst wil ook graag een nieuwe versie van haar app, “die beter aansluit op de behoefte van de gebruiker”. Ze vragen studenten om input. Het winnende ontwerp zal ook echt in productie worden genomen.

Inzendingen moeten “minimaal een werkend prototype” zijn, gebruikt kunnen worden op telefoons met verschillende besturingssystemen en moeten rekening houden met de beveiliging die nodig is om te kunnen inloggen bij DUO. Gebruikers van de app moeten er persoonsgebonden informatie mee kunnen inzien, bijvoorbeeld over de uitbetaling van hun studiefinanciering of de hoogte van hun studieschuld.

Let op de kleine lettertjes: DUO wordt “volledig eigenaar van de inzendingen”. Ook de apps van de verliezers mogen door de dienst worden ontwikkeld. Inzendingen moeten voor 11 mei binnen zijn.