Gratis slogans voor universiteiten

Dankzij de Automatic University Slogan Generator kunnen universiteiten stevig bezuinigen op hun marketingbudget. Want waarom zou je een duur reclamebureau in de arm nemen als je een goede slogan zomaar in de schoot geworpen krijgt?

Surpassing to excel. Looking for tomorrow. Research for leadership. Zomaar wat slogans die uit de Automatic University Slogan Generator kunnen rollen. Hij is gemaakt door de actievoerders van Platform H.NU, die eerder al de verkiezing voor de domste universitaire slogan organiseerden.

De slogans bestaan uit twee delen. Er zijn 32 keer 32 combinaties mogelijk, en dat zijn er een heleboel: 1.024 om precies te zijn. Ze klinken misschien niet allemaal even lekker, maar dan kun je gewoon een andere kiezen.

Het Platform Hervorming Nederlandse Universiteiten (H.NU) heeft zelf ook een nieuwe slogan: Thinking for Brilliance.

Waarom het platform hiermee komt? “Er wordt wel eens gesteld dat H.NU geen concrete voorstellen heeft”, aldus een korte uitleg. “Kwade tongen beweren zelfs dat H.NU geen oog heeft voor de beperkte middelen van universiteiten en voor de noden van het management. Met onze slogan generator maken wij aan die loze geruchten een definitief einde.”

Het platform is in het najaar van 2013 opgericht om de “doorgeslagen economisering, hiërarchisering en bureaucratisering” in de Nederlandse wetenschap aan de kaak te stellen.